onsdag 6. november 2013

Nominerte til Bokhandlerprisen 2013

Ansatte i norske bokhandler har stemt fram disse 10 bøkene til årets bokhandlerpris. Den deles ut 26. november :)

Her er noen av de nominerte til Bokhandelprisen 2013 i 
tillegg til vinneren av Bokhandlerprisen 2012, 
Per Petterson med "Jeg nekter"
De nominerte: 

  • Cecilie Enger, «Mors gaver»
  • Gaute Heivoll, «Over det kinesiske hav» 
  • Helga Flatland, «Det finnes ingen helhet» 
  • Jon Michelet, «En sjøens helt: Skytteren» 
  • Jørn Lier Horst, «Hulemannen» 
  • Nicolai Houm, «De håpefulle» 
  • Roy Jacobsen, «De usynlige» 
  • Samuel Bjørk, «Det henger en engel alene i skogen» 
  • Siri Pettersen, «Odinsbarn» 
  • Tore Renberg, «Vi ses i morgen»


(Min favoritt er Siri Pettersen som debuterer med fantasyboka "Odinsbarn". Første boka i Ravneringen-trilogien. En veldig spennende fantasybok som foregår i et norrønt inspirert miljø :)

I 2012 vant Per Petterson prisen for boka «Jeg nekter». Biblioteket har denne og flere av årets nominerte, så det er bare å komme innom biblioteket og låne med seg en bok:)

2 kommentarer:

  1. Jeg syns Mors gaver av Cecilie Enger var en kjempefin bok! Denne kan jeg anbefale! :)

    SvarSlett
  2. Den har jeg ikke lest enda, kanskje det er en fin bok å lese i jula:)

    SvarSlett

Velkommen med din kommentar!