onsdag 17. april 2013

Åsa Larsson!

Åsa Larsson


Av og til er det moro å komme med konkrete bokanbefalinger, eller anbefaling av en spesiell forfatter, og her kommer det!

Det er mange nye forfattere som dukker opp, og det er ikke lett å få med seg riktig alle. Nå kom Åsa Larssons femte bok ut på norsk, Et offer til Molok, og da fant jeg til slutt ut at jeg burde gi denne svenske krimforfatteren en sjanse. Angrer ikke på det! Åsa Larsson skriver veldig bra! Gode og levende personbeskrivelser, gode og levende miljøbeskrivelser! Stas å lese dette. Det meste av handlingen i bøkene foregår i Nord-Sverige, i området rundt Kiruna, og det gir også bøkene en egen herlig rustikk følelse! Vil helt klart anbefale dette forfatterskapet!
Intervju med Åsa Larsson her:
http://www.aftenbladet.no/kultur/Ber-til-Gud-om-a-fa-beholde-forfatterevnen-2042764.html

Disse bøkene har hun skrevet, norske utgivelser:

1. Solstorm, 2004
2. Spilt blod, 2005
3. Svart sti, 2006
4. Til din vrede går over, 2009
5. Et offer til Molok, 2013 (Ble kåret til Årets krim 2012 i Sverige)

Moro å se på framsidene til bøkene også. Her er det endel linker opp mot ødemark, villmark, vinter og rovdyr....

Bok nr. 1, Solstorm

Bok nr. 2, Spilt blod. Flott framside her, syns jeg.  - Bøkene kan også høres som lydbok
 


Bok nr. 3, Svart sti. Godt illustrert framside her, i forhold til innholdet..

Bok nr. 4, Til din vrede går over.

Bok nr. 5, Et offer til Molok, 2013 på norsk.
Når jeg så den svenske framsida til denne boka, så syns jeg den var mer innholdsrik, derfor tok jeg med den. Men tar med den norske under da, for ordens skyld!
 
 
 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Velkommen med din kommentar!