tirsdag 5. april 2011

Bloggliv!


I 1 1/2 år nå har Attmed fjellet-bloggen holdt det gående, med en lengre pause i forbindelse med innflyttinga tilbake til biblioteket. For noen uker siden oppdaget jeg at det fantes en "statistikkfane" som en kan klikke på inne på bloggen. Her finnes det opplysninger om "trafikken" på bloggen, hvilke innlegg som er mest lest osv. Ganske morsomt. Hadde vel trodd at det var sånn ganske middels interesse for de fleste av innlegga her. Men til min store overraskelse  viser det seg at et innlegg hele tida skiller seg kraftig ut i sakens anledning, nemlig det jeg skrev i forbindelse med Samefolkets dag i 2010! Ser ut til at dette beskjedne lille innlegget virkelig fyller en "nisje i markedet!"  ;)  Selv har jeg  alltid hatt en kjærlighet til det samiske folket, så det gleder meg at det ser ut til at andre også vil lese litt om dem. Det som ellers overraska meg er hvor sidevisninger fra denne lille skolebloggen foretas! I dag ( 5.4. 11) ser det slik ut: Etter Norge (3484 sidevisninger) kommer USA (497), Sverige (78) og så Georgia (34) på 4. plass! Hadde i grunnen ikke kommet på at noen i Georgia skulle havne innom denne bloggen...

6 kommentarer:

  1. Godt å vite at folket i Georgia følger med på hva som skjer. Meget betryggende;-)

    SvarSlett
  2. Så morsomt! Man vet aldri hva som fenger eller hvor folk befinner seg, og det synes jeg er noen av det mest spennende ved det uforutsigbare internettet!

    SvarSlett
  3. Ha, ha! Ja ikke sant! Måtte faktisk lese litt om Georgia for å friske opp litt rundt dette landet, har ikke hatt så stor bevissthet her..

    SvarSlett
  4. Den var morsom. Har heller ikke lagt merke til det før. De i Georgia er nok ikke like interessert i det jeg skriver for det var bare 4 som hadde treff hos meg...

    SvarSlett
  5. Georgianerne har sjekka opp din blogg også ja Anne Gjerd, ja der ser du! Hvem hadde vel trodd at Georgia av alle steder skulle bli et av våre nedslagsfelt? Ikke jeg ihvertfall!

    SvarSlett
  6. Hadde selvfølgelig regna med at evt. lesere av denne lille bloggen enkelt og greit ville befinne seg i Norge! Men sidevisninger er altså blitt foretatt i alle disse landa: Spania, Storbritannia, Russland, Tyskland, Danmark, Frankrike, Island, Slovakia, Canada, Tsjekkia, Ungarn, Mexico, Thailand, Australia og Nederland. -For å sitere en av mine døtre: Amazing!

    SvarSlett

Velkommen med din kommentar!