mandag 18. januar 2010

Knausgård har nådd Otta...



Etter at Min kamp av Karl Ove Knausgård har vært omtalt og har mottatt priser i hele høst og vinter, ble samtlige av de tre bøkene som har kommet hittil kjøpt inn også til vgs-biblioteket her på Otta. Her på skolen var det riktignok ingen som foreløpig hadde etterlyst boka, det er nok en viss treghet her..! Knausgårds prosjekt virka også til å være i drøyeste laget, men når alle snakker om ei bok er det bibliotekets plikt å anskaffe den/dem. Selv begynte jeg så å lese på den for kort tid sida og ble umiddelbart fanga inn i Knausgårds verden. Han skriver veldig godt, og teksten er lett å lese syns jeg, men samtidig så dyp og meningsfull. De som har vært i nærheten av meg de siste dagene har blitt utsatt for påtvungen høytlesning, og i løpet av 14 dager har jeg nå lest alle tre. Venter på nr. 4! Hørte/så også intervju med Knausgård på Bokprogrammet som ligger på NRK nett-tv. - Syns det er en hyggelig dimensjon til hans person at han snakker Arendalsdialekt, ikke så mange forfattere derfra... - Må innrømme at jeg ikke helt forbinder den dialekta med det å skrive dype bøker, det er et eksempel på fordommer en kan ha.. Mange diskuterer Knausgårds bøker, Klikk her for å følge en laaang nettdebatt: http://buffeline.wordpress.com/2009/12/28/jeg-og-knausgard/

1 kommentar:

  1. Hahahahaha- hvorfor er jeg ikke overrasket når jeg kommer inn på hjemmesida til biblioteket og det første jeg ser at du anbefaller Knausern;-9?

    SvarSlett

Velkommen med din kommentar!