torsdag 29. oktober 2009

Navnelikhet....

Da jeg bestilte den den fine dokumentarfilmen Lykkens grøde gikk det to dager, og så kom det en film i posten. Glad og lykkelig åpnet jeg pakka, men hva hadde jeg fått? Ikke Lykkens grøde, men Markens grøde! Slik gikk det til at vi nå også har fått denne filmen! Når jeg først hadde fått den i hus valgte jeg å bare beholde den også. Det dreier seg om stumfilmutgaven av Markens grøde, etter Knut Hamsuns roman med samme navn, laget i 1921. I mange år var denne filmen regnet som tapt, men har nå gjennomgått en lang prosess med gjenfinning og retaurering. Den hadde spesialkomponert musikk av Leif Halvorsen og den er nå nyinnspilt med Kringkastningsorkesteret. Filmen kan lånes her på biblioteket.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Velkommen med din kommentar!