fredag 16. mai 2014

God 17. mai :)

Jeg har fått mange flere russekort opp på glassveggen ved sofaene på biblioteket, men det er plass til enda mer der om det er noen som ikke har hengt opp enda :)














Jeg har også kjøpt inn årets russeavis :) Den kan leses på biblioteket og står oppe på skranken sammen med de fine rosene som jeg har fått av russ på skolen her :) Støtt gjerne russen og kjøp russeavisen av dem selv også ;)


I anledning grunnlovsjubileet så har jeg satt opp noen bøker som omhandler 1814 og grunnlovsjubileet. Du finner også en kopi av grunnloven revidert. Den var med som utbrett i Levende historie nr. 3. Denne er hengt opp på veggen bak utstillingen. Jeg har også fått en kjempefin plakat med det norske flagg og Norges lover som Helene har laget til meg :)








Lurer du på om det var noen fra området her som var med på å vedta Grunnloven? I Nordalen i forrige uke var det en stor artikkel om Kommandørsersjant og gardbruker Paul Thorsen Harildstad fra Sjoa, som var eneste Gudbrandsdøl som var med på Eidsvoll da Grunnloven ble vedtatt i 1814. Artikkelen er kopiert opp og hengt opp på biblioteket sammen med boka 1814 i Oppland, der du kan lese om hvordan det var i Oppland rundt 1814.









Jeg har også funnet fram noen bøker med humoristisk blikk på Norge og nordmenn, disse er det også bare å låne med seg :)

Da er det bare å ønske dere alle en god 17. mai :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Velkommen med din kommentar!